Konsekwentnie realizowany plan inwestycyjny w 2015r.
Najważniejsze inwestycje realizowane w 2015 r. przez Eneę to zakup spółki Lubelski Węgiel Bogdanka i budowa bloku 11 w elektrowni w Kozienicach, który znacząco zwiększy moce wytwórcze Enei Wytwarzanie.
W październiku 2015 r. Enea SA przejęła pakiet kontrolny Lubelskiego Węgla Bogdanka, który jest najbardziej efektywnym przedsiębiorstwem górniczym w kraju i największym dostawcą paliwa dla kluczowych węglowych źródeł produkcji energii w elektrowni w Kozienicach.
Najwięcej środków przeznaczyliśmy na obszar wytwarzania. Wiąże się to m.in. z realizowaną zgodnie z harmonogramem inwestycją Bloku 11 w elektrowni w Kozienicach oraz zakupem farm wiatrowych. Pozostałe środki były przeznaczone na obszar dystrybucji oraz działalności wspierającej.
Blok 11 to:
- Największy w Europie blok energetyczny opalany węglem kamiennym.
- Jednostka całkowicie niezależna, posiadająca własną infrastrukturę.
- Zwiększenie o ⅓ mocy elektrowni w  Kozienicach.
- Niskie koszty eksploatacji, niska awaryjność.
- Zgodność z zaostrzonymi normami emisyjnymi.
- Precyzyjnie zaplanowane prace realizowane zgodnie z planem.  
W latach 2015-2020 planujemy zrealizować inwestycje w łącznej kwocie ok. 17 mld zł, które zostaną pokryte ze środków własnych oraz pozyskanego finansowania dłużnego.
Wybrane inwestycje zaplanowane na 2016 r.
 
| Wytwarzanie | Dystrybucja | Handel detaliczny | Obsługa Klienta | Handel Hurtowy | 
|---|
| 
Budowa bloku energetycznego nr 11.Budowa oczyszczalni ścieków deszczowo-przemysłowych.Modernizacja ujęcia wody chłodzącej - próg stabilizujący na rzece Wiśle.Budowa farmy wiatrowej w Baczynie 14,1 MW (ukończona w maju 2016 r.).Projekt rozbudowy farmy wiatrowej Bardy o maksymalnie 10 MW (projekt pn. Bardy II).  | 
Realizacja programu rozwoju rozwiązań sieci inteligentnych (AMI).Realizacja programu poprawy niezawodności pracy sieci.Realizacja projektu System Informacji o Sieci.Realizacja projektu wdrożeniem systemu cyfrowej łączności dyspozytorskiej w standardzie TETRA. | 
Optymalizacja kanałów sprzedaży, w tym uruchomienie platformy e-commerce.Rozwój i optymalizacja oferty produktowej.Kontynuacja kampanii marketingowych dla Klientów.Aktywizacja działań promocyjnych na sponsorowanych wydarzeniach.Rozwój systemów analitycznych i operacyjnych wspierających sprzedaż. | 
Zakończenie procesu migracji danych Klientów do centralnego systemu bilingowego – SKOK-O, SKOK-D.Uruchomienie nowych, elektronicznych kanałów Obsługi Klientów – e-BOK, e-Faktura dla Klientów z całego obszaru.Uruchomienie nowych subserwisów wszystkich Spółek Grupy Enea w serwisie internetowym Grupy Enea.Optymalizacja sieci Biur Obsługi Klienta (BOK), wizualizacja wybranych BOK.Dalszy rozwój Contact Center.Zbudowanie Centrów Kompetencyjnych w Pionie Wsparcia oraz Rozliczeń. | 
Doskonalenia narzędzi i metod zarządzania portfelem i zabezpieczania pozycji w ramach pełnego łańcucha wartości dodanej w zakresie handlu energią elektryczną, produktami pochodnymi oraz gazem ziemnym.Rozwój systemów tradingowych oraz ich integracja z systemami wykorzystywanymi w Grupy Enea.Opracowanie kompleksowej strategii zabezpieczenia portfela praw majątkowych OZE dla GK Enea.Kontynuacja realizacji projektu Handel i Logistyka Paliw.Kontynuacja rozwoju kompetencji na rynku niemieckim. |