W 2015 r. zaktualizowano Strategię Korporacyjną Grupy Enea.
Aktualizacja naszej strategii związana była z dynamicznymi zmianami rynkowymi i regulacyjnymi kształtującymi sektor elektroenergetyczny w Polsce. Misja i wizja pozostały niezmienione. Zaktualizowano cele strategii i zakres realizujących je działań.
Misja:
Wzrost wartości Grupy poprzez budowanie zaufania Klientów.
Wizja:
W pełni zintegrowana grupa energetyczna budująca przewagę konkurencyjną poprzez elastyczne reagowanie na potrzeby rynku i efektywne zarządzanie zasobami.
Cele strategiczne
- Wzrost wartości dla akcjonariuszy,
- Zbudowanie długotrwałych relacji z Klientem,
- Wzrost w rentownych obszarach,
- Poprawa efektywności oraz optymalne wykorzystanie potencjału organizacji.
Aktualizacja Strategii Korporacyjnej Grupy Enea na lata 2014 – 2020
|
Zrealizowanie wyzwań stojących przed Grupą Enea zwiększy jej przewagę konkurencyjną:
|
W obowiązującej w 2015 roku strategii ujęto trzy nowe elementy:
- Zabezpieczenie dostaw paliw dla własnych aktywów wytwórczych – Grupa Kapitałowa Enea posiada głównie aktywa wytwórcze oparte o węgiel kamienny. Rentowność wytwarzania energii z węgla kamiennego jest obecnie pod dużą presją. Spółki energetyczne muszą więc dopasować zakup węgla z aktywów wydobywczych tak, aby obniżyć koszt i poprawić konkurencyjność wytwarzania opartego o węgiel.
- Innowacje - Wdrażanie innowacji i nowych technologii jest jednym z głównych czynników wpływających na konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku. Działalność innowacyjna Grupy Kapitałowej Enea jest silnie zorientowana na potrzeby Klientów i podnoszenie wewnętrznej efektywności organizacji. Grupa, jako beneficjent wdrożonych innowacji, będzie budowała konkurencyjność i poprawiała efektywność działania.
- Rozszerzona polityka personalna Grupy Kapitałowej Enea - Zapewni ona realizację celów i zadań stojących przed Grupą Kapitałową Enea, jednocześnie zaspokoi ambicje i aspiracje zawodowe pracowników. W zakresie zarządzania zasobami ludzkimi będziemy koncentrować się na podnoszeniu efektywności pracy, m.in. poprzez sformułowanie i wdrożenie polityki zarządzania wynikami pracy i wynagradzania za wyniki, zarządzania kompetencjami, wiedzą i rozwojem pracowników.
W 2016 roku rozpoczęły się prace nad nową strategia korporacyjną.