Konsekwentnie realizowany plan inwestycyjny w 2015r.
Najważniejsze inwestycje realizowane w 2015 r. przez Eneę to zakup spółki Lubelski Węgiel Bogdanka i budowa bloku 11 w elektrowni w Kozienicach, który znacząco zwiększy moce wytwórcze Enei Wytwarzanie.
W październiku 2015 r. Enea SA przejęła pakiet kontrolny Lubelskiego Węgla Bogdanka, który jest najbardziej efektywnym przedsiębiorstwem górniczym w kraju i największym dostawcą paliwa dla kluczowych węglowych źródeł produkcji energii w elektrowni w Kozienicach.
Najwięcej środków przeznaczyliśmy na obszar wytwarzania. Wiąże się to m.in. z realizowaną zgodnie z harmonogramem inwestycją Bloku 11 w elektrowni w Kozienicach oraz zakupem farm wiatrowych. Pozostałe środki były przeznaczone na obszar dystrybucji oraz działalności wspierającej.
Blok 11 to:
- Największy w Europie blok energetyczny opalany węglem kamiennym.
- Jednostka całkowicie niezależna, posiadająca własną infrastrukturę.
- Zwiększenie o ⅓ mocy elektrowni w Kozienicach.
- Niskie koszty eksploatacji, niska awaryjność.
- Zgodność z zaostrzonymi normami emisyjnymi.
- Precyzyjnie zaplanowane prace realizowane zgodnie z planem.
W latach 2015-2020 planujemy zrealizować inwestycje w łącznej kwocie ok. 17 mld zł, które zostaną pokryte ze środków własnych oraz pozyskanego finansowania dłużnego.
Wybrane inwestycje zaplanowane na 2016 r.
Wytwarzanie
|
Dystrybucja
|
Handel detaliczny
|
Obsługa Klienta
|
Handel Hurtowy
|
- Budowa bloku energetycznego nr 11.
- Budowa oczyszczalni ścieków deszczowo-przemysłowych.
- Modernizacja ujęcia wody chłodzącej - próg stabilizujący na rzece Wiśle.
- Budowa farmy wiatrowej w Baczynie 14,1 MW (ukończona w maju 2016 r.).
- Projekt rozbudowy farmy wiatrowej Bardy o maksymalnie 10 MW (projekt pn. Bardy II).
|
- Realizacja programu rozwoju rozwiązań sieci inteligentnych (AMI).
- Realizacja programu poprawy niezawodności pracy sieci.
- Realizacja projektu System Informacji o Sieci.
- Realizacja projektu wdrożeniem systemu cyfrowej łączności dyspozytorskiej w standardzie TETRA.
|
- Optymalizacja kanałów sprzedaży, w tym uruchomienie platformy e-commerce.
- Rozwój i optymalizacja oferty produktowej.
- Kontynuacja kampanii marketingowych dla Klientów.
- Aktywizacja działań promocyjnych na sponsorowanych wydarzeniach.
- Rozwój systemów analitycznych i operacyjnych wspierających sprzedaż.
|
- Zakończenie procesu migracji danych Klientów do centralnego systemu bilingowego – SKOK-O, SKOK-D.
- Uruchomienie nowych, elektronicznych kanałów Obsługi Klientów – e-BOK, e-Faktura dla Klientów z całego obszaru.
- Uruchomienie nowych subserwisów wszystkich Spółek Grupy Enea w serwisie internetowym Grupy Enea.
- Optymalizacja sieci Biur Obsługi Klienta (BOK), wizualizacja wybranych BOK.
- Dalszy rozwój Contact Center.
- Zbudowanie Centrów Kompetencyjnych w Pionie Wsparcia oraz Rozliczeń.
|
- Doskonalenia narzędzi i metod zarządzania portfelem i zabezpieczania pozycji w ramach pełnego łańcucha wartości dodanej w zakresie handlu energią elektryczną, produktami pochodnymi oraz gazem ziemnym.
- Rozwój systemów tradingowych oraz ich integracja z systemami wykorzystywanymi w Grupy Enea.
- Opracowanie kompleksowej strategii zabezpieczenia portfela praw majątkowych OZE dla GK Enea.
- Kontynuacja realizacji projektu Handel i Logistyka Paliw.
- Kontynuacja rozwoju kompetencji na rynku niemieckim.
|